Dijital Bir Lider Nasıl Olunur
Dijital Lider ; 1990"lı yıllarda doğmadıysanız, büyük olasılıkla dijital bir göçten geliyorsunuz - akıllı telefonu, tableti kullanma ve sosyal medya ağlarıyla etkileşim kurma becerisi dijital yerlilere olduğu gibi doğal olarak gelmiyor . Ancak, yabancı bir kültürdeki herhangi bir göçmen gibi, öğrenilebilecek yeni diller, tutumlar ve zihin setleri de var, bu yeni çevreye geçişinizi kolaylaştırıyor.
Dijital olarak akıcı ol
Dönüşüm sürecine girme isteği, dijital dünyayı kucaklamak için çok önemlidir. Yöneticiler öncelikle dijital olarak akıcı olmaya ihtiyaç duyduklarını kabul etmeli ve dijital lider düşüncelerini gündelik yönetimlerine entegre etmelerini sağlamalıdır.
Yeni yetenekler geliştirin
Tüm çalışanları dijital yeterlilikler geliştirmeye teşvik edin. Bir işgücünün sayısal okur yazarlığı ne kadar çoksa, değer yaratmaya katkıda bulunma potansiyelleri de artar.
Dijital Lider Deneme isteği
Kamuoyunu okumak için Twitter gibi gerçek zamanlı sosyal medya araçlarını kullanan "Nowcasting" hızlı bir şekilde gelişen müşteri tercihlerine anında kavrayış sağlamanın temel bir yolu haline geliyor. Sunduğu potansiyeli kullanmak, aerodinamik, hızlı süreçler ve deney yapma isteğini gerektirir. Prof. Káganer"in önerdiği gibi: "Kontrol kaybını benimseyip, dijital ortamda güçlendirilmiş müşteriler ve çalışanlar ile yeni karşılıklı yarar sağlayan ilişkileri geliştirmeye başlayın."
Teknolojinin toplumu nasıl dönüştürdüğünü anlayın ve ticari etkilere dönüştürün
Prof. Zamor"a göre "dijital liderlerin, yeni teknoloji sürücülerinin yarattığı değişimleri (davranışsal, ekonomik ve sosyal) anlamak gerekir: mobil, sosyal ağlar, bulutlar ve büyük veriler gibi" Liderler daha sonra Prof. Káganer"i ekliyor "sözlerini çeviriyorlar sektördeki, örgütlenmede ve bireysel seviyedeki ticari etkilere önemli temel kaymalar getiriyor "dedi.
#
İşbirlikçi ortamları teşvik etmek
BT departmanları artık tecrit edilmeyecek, teknoloji ayrı bir iş alanı olarak nitelendirilemez. Prof. Zamora: "Dijital, tüm organizasyona nüfuz eder ve değer zincirinin tüm aşamalarına etki eder. Bir yöneticinin bir bilançoyu yorumlayabildiği gibi, teknolojinin şirketin iş stratejisini nasıl etkileyeceğini bilebilir. "
Buna ek olarak, bilgi teknolojileri, çalışanların güçlendirilmesi ve stratejik iş hedeflerine ulaşılması için merkezi bir konumdadır. Örnekler şunlardır:
- BYOD"a yönelik eğilim ("kendi cihazınızı getirin"), böylece çalışanların kendi mobil cihazlarını çalışmaya davet ettikleri ve bunları kurumsal ağlara bağlamasına, işyeri uygulamalarına ve ayrıcalıklı bilgilere erişmesine izin verdiği bildirildi.
- Şirketleri daha müşteri odaklı hale getirmek zorunda olan yeni müşteri nişan türünü yaratan sosyal medya ağlarının yaygın kullanımı.
Bu eğilimler bir sürü yeni konu ortaya atıyor. Profesör Sieber"in açıkladığı gibi "meydan okuma, kendi başına bir teknoloji değil, iş dünyası liderleri, organizasyonel süreçleri ve kültürleri, teknolojinin sağladığı avantajlardan yararlanmak için nasıl ayarladıklarını açıklar.Kuşkusuz, iletişim silolarını parçalayıp bir ekip çalışmasını kolaylaştıran daha işbirliğine dayalı kültür ve çevre "olduğunu söyledi.
Bilgiyi kullanın, sadece teknoloji kullanın
Belki de dijital bölünmeyi aşmanın en büyük adımı büyük veriler meselesiyle ilgilidir. Büyük verilerin, iş performansını iyileştiren kararlara nasıl dönüştürüleceğini anlamak, her yönetici gündeminin en üstünde olmalıdır. Ancak bunu, bireysel performansı artırmak için nasıl kullanacağımızı da düşünmeliyiz.
"Her gün gönderdiğiniz tüm e-postaları, yaptığınız tüm çağrıları, mobil cihazlarınızda kullandığınız tüm uygulamaları düşünün: bunlar çalışma alışkanlıklarınızı, üretkenlik kalıplarınızı, hareketlerinizi ve uyku düzeninizi yansıtır" diyor Prof. Káganer. "Kişisel alışkanlığım açısından çalışma alışkanlıkları, verimlilik kalıpları ve günlük faaliyetler arasındaki ilişki nedir? Birey olarak biz, konuşmalara yön vermeye başlayıp, işletmelerin ürün, hizmet ve iş modellerini nasıl, diğer yandan değil de öyle istediklerini söyledik. "
Yorumlar
Yorum Gönder