"Kurumsal kimlik" ve "kurumsal imaj" hakkında çok şey duyarsınız. Aynı sesler var - ve aynı derecede sıkıcı geliyorlar - aslında iki farklı şey var.
Ve olduğu bu terimler ne anlama geldiğini bilmek önemlidir. Niye ya? Böylece bazı poncy git sizi bir toplantıda veya kokteyl partisinde kullanarak korkutmaya çalışmaya başlayınca üstün olur.
Dramatik not # 1: Pazarlama esas olarak ilginç bir iletişimle ilgilidir. Ancak, temel pazarlama şartları söz konusu olduğunda birçok kişi,% 90 kafein içeriğiyle herhangi bir içeceğe doğru dolaşırken gören can sıkıntısı ve karışıklığın garip bir karışımını hissediyor.
"Kurumsal kimlik"
Kurumsal kimlik, işletmenizin hedef pazarınıza (diğer bir deyişle müşterileri veya müşterileri olarak adlandırdığınız insanlar) nasıl görünmesini istediğinizle ilgili olup müşterilerin veya müşterileri olmamış olan diğer insanlardır ... ancak bunları yapmak istersiniz. Bu, genel olarak aşağıdakiler yoluyla sağlanır:
- Kurumsal tasarım : logolar, kurumsal renkler, üniformalar, vb.
- Kurumsal iletişim: halkla ilişkiler, tanıtım materyalleri vs.
- Kurumsal davranış: İşletmenizin değerleri ve bu değerlerin nasıl gösterildiği / tanıtıldığı
"Kurumsal imaj"
Kurumsal Resim, pazarın sizin hakkınızda gerçekten nasıl hissettiğiyle ilgilidir. Bu korkunç bir şey.
İroni Not # 2 Pazarlama da açık iletişimle ilgilidir - ilgi çekici olmak için anlaşılması gerekiyor, değil mi? Bu kötü başlıklı terimleri daha da netleştirmek için: Bir şirket değilseniz sorun değil. Küçük işletmelerdeki, hatta yalnız ticaret yapan insanlar hala "kurumsal kimliğine" dikkat çekiyorlar. Bu, hukuki iş anlamında bir şirket olmaktan ziyade, "birlik" in kurumsal tanımından kaynaklanmaktadır. İlginç not: "şirket" kelimesi de "paunch" ile eşanlamlıdır.
Benim önerim
Belki de kurumsal kimliğini "Lütfen çok sevimlisin" ve kurumsal imajı "Beni seviyor musun?" Diye seslendireceğiz. Hatırlanması çok daha kolay, değil mi?
McDonald"s - kurumsal kimlik örneği (lütfen beni çok meraklı hatırlıyorum):
McDonalds"ı düşünüyorsanız, altın kemerleri veya hatta sadece tanıtım malzemelerinde kullanılan sarı ve kırmızı renkleri düşünebilirsiniz. Eskiden, "Ronald McDonald" veya "çirkin ve biraz korkunç kırmızı saçlı palyaço" düşünmüş olabilirdiniz. Ancak palyaço, McDonald"ın kurumsal kimliğinin tonlamasına maruz kalıyor. Niye ya? Son yıllarda McDonalds, kaygan slayda dört yaşındaki çocuklar ve kazara idrar tarafından gıda savaşlarına çekilmeyen yetişkinlere güçlü bir şekilde pazarlama yapmıştı. "McCafe" basmayı düşünün: sofistike orta şekerli pastane ve fırınlar davranır. Çok farklı, çok swish. Ticari olarak, en azından.
McDonalds - kurumsal imaj örneği (Beni seviyor musun?):
Müşteriler (veya potansiyel müşteriler) McDonalds"ın harika olduğunu düşünebilir; çünkü yemeklerin hızlı olduğuna ve mağazalarının tavşanlar gibi sayılarda çoğaldığına inanırlar. Bu durumda olumlu bir kurumsal imaj için: kolaylık anahtardır. Ya onlar şirketin sığır köftesi üretimi konusunda şüpheli olan veya beslenme etrafında endişeleri var çünkü McDonald kadar büyük olmadığını düşünüyor olabilirler (ve belki de bu olumsuz kurumsal imaj gibi filmlerin hatam Fast Food Ulus ve Süper Boyutu Me .. o eklediği makale ). Kurumsal imaj piyasa tarafından belirlenebilir ve değiştirilebilir (bazen bizim doğruluğumuz ve uyuşukluğumuzun görgüsüne bağlı olarak).
Kurumsal kimliğe karşı kurumsal imajın bir başka örneği: Apple bilgisayarlar
Elma"nın kesilmiş elma görüntüsü güçlü bir kurumsal kimliğidir. Görüyorsun bilgisayar ekranlarının arkasında aydınlanan filmlerde ve TV şovlarında çok. Fark ettin mi? Buna "utanmaz ürün yerleşimi" denir.
Ama ayrılıyorum ... Tamam, tekrar kurumsal kimliğe ve Apple"a. Daha yakın bir tarihte "i", güçlü bir kurumsal kimlik haline geldi: iMac, iPhone, iTunes, i"m-over-it. Pazar yıllar boyunca Apple"ın nasıl bir yerden inip aşağılandığını hissediyor. Şu anda kurumsal imaj güçlüdür. Onların özgürlük stratejisi iSavvy olmuştur.
Apple Computers konusundayken, gülmek istiyorsan , Charlie Brooker"in "Mac Monks"ları hakkındaki bu makaleyi oku . Her şey, kurumsal imajın ne kadar güçlü olabileceği ile ilgilidir.
Yorumlar
Yorum Gönder